torsdag 2 oktober 2008

Mobile Business seminarium 2008-10-01

Var på ett mycket intressant seminarium i veckan, Tidningen Mobil Business hade ett frukostseminarium som handlade om mobila tjänster.

Intressantast var föredragshållaren från Telia som berättade om ökningen av mobil datatrafik samt att företag väldigt sent har upptäckt SMS och mobila websidor som marknadsföringskanal.

Vidare var det en reklambyrå där som jobbade med enbart mobil kampanjer, bla för HM. Deras mobila marknadsföring går hem hos kvinnor i åldern mellan 20 - 40. Läs mer här: http://www.mobil.se/artikel/kvinnor_basta_mobilkunderna_mob_adm_081002172609-085.html

Bonnier Responsmedia berättade om mobila rabattkuponger och give aways (Glassogram som SMS mm), känns som de har hittat en nisch som är klockren!

Får ni chansen, delta på dessa seminarium framöver då detta iallafall höll mycket hög klass!

Inga kommentarer: