Igår låg delar av Telias nät nere pga en avgrävd kabel. Det gick inte att skicka SMS samt att datatrafiken drabbades Eftersom kunderna på mitt jobb drabbas av detta ringde en kollega 90400 och felanmälde att datatrafiken. Som vanligt sa supportteknikern att Telia ska höra av sig när felet är åtgärdat.
Självklart har de inte gjort det (samma visa varje gång). Om nu Telia har sådana problem med sin kundtjänst varför använder de inte automatutskick av SMS till de abonnenter som drabbas i stil med "Nu är Telias nätstörningar åtgärdade, vi ber om ursäkt till er som drabbats". Jag som kund skulle genast bli betydligt nöjdare! Jag tycker även att Telia kunde vara proaktiva och skicka ut SMS och meddela att de har störningar så kundtjänst slipper bli nedringda och utlova att de hör av sig vilket aldrig infrias.
Telia pratade själva om att företagen i Sverige var/är sena med att använda SMS som kommunikationskanal på ett seminarium för en månad sen :-), de borde kanske se om sitt eget hus först...
Jag har en uppsjö av tips på hur Telia kan bli bättre, så om någon från Telia läser detta så är ni välkomna att kontakta mig via kommentarsfältet.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar