tisdag 4 augusti 2009

Hårdvaruproblem i sommar!

Då var det slut på lata dagar, sol, salta bad och allt annat som hör sommaren till. Är åter på jobbet efter 4 veckors sköns semester (som till största del har tillbringats utanför landets gränser vilket har lett till 0 inlägg i bloggen under denna period).

Nåväl, under semestern rasade min TyTN II:a ihop och åkte in på välbehövlig service (den kopplade inte upp sig mot telenätet). Jag blåste telefonen innan jag skickade iväg den, det var riktigt dumt då minneskortet var krypterat och filerna på det blir oläsbara i den nyinstallerade telefonen. För min del innebar det att ca. 100 dokument gick förlorade, all musik, alla bilder samt GPS:ens kartor

Efter att ha testat MyPhone några veckor inser jag hur suverän den tjänsten skulle vara om den även kunde backa minneskortet, då hade min ovanstående miss inte spelat någon som helst roll.

Ett tips till er alla är att kopiera minneskortet till en annan disk (då går det att lägga tillbaka filerna till minneskortet) alternativt köra okrypterat (det gör jag i skrivande stund) så är det inga problem vid en eventuell ominstallation av telefonen.

Inga kommentarer: