Klockan:
Gå in under "Inställningar, Datatjänster, Tidssynkronisering" -> Klicka ur allt!
Gå därefter in och välj "Inställnngar, Meny, Mer, Personligt, Telefon, GSM & UTMS Tjänster, Tidssynkronisering, Hämta inställningar" -> Klicka ur allt!
Ställ därefter klockan så bör det fungera!
4 kommentarer:
Och det gör det! Heja Nisse. :-)
Verkar fungera, klockan skenar inte längre!
Däremot har nästa
kalenderhändelse, som visas på startsidan, numera felaktig starttid med en timme. Men öppnar man kalendern så rättar det dock till sig inne i själva kalendern...
Sedan kan man undra om inställningarna ska vara så här nu framledes, dvs att all automatik kring tidssynken ska vara avslagen?
Tyvärr, klockan skenar i alla fall trots inställningarna som rekommenderades.
Hallå!
Vad jag har hört så krävs en uppdatering från HTC för att fixa detta problem, återkommer om jag hör något mer.
Om det inte fungerar även om ni gjort inställningarna, testa att slå av väderuppdateringen också!
Skicka en kommentar